SITA | Société Internationale de Télécommunications Aéronautiques
SITA は、航空業界の IT ビジネス ソリューションとコミュニケーション サービスを提供する大手企業です。同社は、航空各社、政府、そしてGDS(Global Distribution System)間の世界中に広がりを持つネットワークについて、そのコミュニケーション サービスについてそのデザイン、配置運用、統合のコンサルを行いその複雑なコミュニケーション ソリューションを安定運用させています。SITA は 600 の航空各社、GDS メンバーと 2000 の顧客から構成されています。その中には、Air France、Air Madagascar、Air Malta、British Airways、Cathay Pacific、Finnair、Hapag-Lloyd、KLM、IATAそしてRoyal Jordanianなどが含まれています。
「第一に、そして、もっと明確なベネフィットは "秀過性" が上がったことです。以前は、すべてのことが小さな従業員グループ、もっとひどい場合には個々人のメールボックスの中に「見えない」形で存在していました。サイロで働いていたわけです。しかし、今は違います。企業コミュニケーション、マーケットニュース、サポート業務、そして、広くビジネス進捗が中央にあり、共有されています。全てのチームメンバーが、それぞれの経験と知識にもとづき、貢献し、学んでいます。
また、全員がそれぞれに主導権を持ち、その主導権をもってグローバル チームの一員として活動しています。ベストなスキルと経験が生かされている環境にあります。
従業員の参加、認識が増し、ソーシャルネットワーキングが増えました。階層的な壁がなくなったのです!興味深いのは、現在多くの部門がコラボレーション促進に TeamPage を使いたいと言い始めたことです。すなわち、このような環境が本当に必要だったという、証拠でしょう。」
19 Feb 2008 | Greg Lloyd on "Enterprise 2.0 for Intelligence Analysts", FASTForward 08
Greg Lloyd spoke at FASTForward '08 Orlando in the Implementing Content-Based Collaborative Applications session on 19 Feb 2008. Abstract: It’s easy to store and find documents in folders if you know the structure by heart. FAST even makes it easy to search the content of your files, Web pages, and messages and navigate by content. What’s difficult to capture, search, and navigate is the context that makes content relevant for collaboration in a link-poor environment that exists in the typical enterprise. Enterprise 2.0 technology – specifically blogs, wikis, and social tagging – provide immediate value for collaborative work by creating an evolving record that connects external intelligence, internal dialog, and work product. This record can make enterprise search work and scale like the Web. Part 1 (Greg Lloyd, Traction Software) of this session examines how intelligence analysts in business and government are using Enterprise 2.0 tools to help manage this deep, broad, and challenging form of collaboration. Click here for a copy of the slides 7MB .ppt
写真日記&スライドショー プラグインの新バージョンをリリース
添付された画像や共有フォルダにアップロードされた画像を「ギャラリー」や「スライドショー」に表示する「写真付き日記・日誌・日報 プラグイン」の改良版を公開しました。詳しくは、こちらの記事をご覧ください。
27 September 2005 | InfoX Connect & Collaborate Conference
Jordan Frank of Traction Software and Dr. Peter Gloor of iQuest Analytics lead the Collaboration Tools Clinic at Information Today's InfoX conference.
メール通知
ダイジェスト よりもっと頻繁に状況を確認したい、TeamPage にアクセスせずに状況を確認したい——そんな方にはメール通知をお薦めします。新しい記事やコメントが投稿される毎にメールで通知を受けられます。さらに、必要に応じて、編集やタグ変更、タスク追加、ファイルの変更時にも通知を受けられます。
ヘッダー メニュー ナビゲーション プラグイン
このプラグインは、Proteus スキンの上部に表示される、「家」アイコン(フロントページへ戻る)、「旗」アイコン(スタートページへ移動する)、「?」アイコン(ヘルプを表示)、「人を追加」アイコン(招待機能を使う)などを、カラフルな画像アイコンやドロップダウン型のメニューに置き換えます。これにより、よく使うページへすばやく移動できるようになります。
TeamPage カンバン機能をリリースしました!〜タスク管理やプロジェクト管理をもっと便利に、わかりやすく〜
私がメインエンジニアとして開発してきた TeamPage の「カンバン」プラグインが、TeamPage バージョン 6.2.57 にバンドルされる形でリリースされました。
TeamPage の有料契約をされているお客様は、追加費用なしでご利用いただけます。
今回のブログ記事では、この新しい TeamPage のカンバン機能の特徴をご紹介します。
Best Practice and the Wikipedia Big Brain
At the recent Interop New York (see TechWeb story), Andrew McAfee compares Wikipedia to an ant colony, suggesting that the opposite of imposed structure is not chaos. He said:
ダッシュボードの2週間カレンダー プラグイン
各スペースのダッシュボード(ニュースページ)と「すべてのスペース」のダッシュボード(フロントページ)に2週間カレンダーを表示するプラグインです。スペースのダッシュボードでそのスペースの直近スケジュールを確認できるようになります。
23 January 2007 | SCIP Boston Chapter Meeting
The SCIP Boston Chapter hosted a meeting this week titled "Harnessing Web 2.0 For Competitive Intelligence." Greg Lloyd joined the panel to talk about the impact of Web 2.0 technologies including blogs, RSS and social tagging on the competitive intelligence process. An agenda is posted at the Knowledge is Power CI Forum.
毎日の情報収集をお手軽に!そして必要な部署へ自動配信!
「毎朝するサイトのチェック、自動化できないかな?」「チェックモレをなくしたい」「インターネットから収集した情報をメンバーで効率よく共有、活用したい」こんな悩みを抱えていませんか?
そのうち病
TeamPageは、企業の3大病「見えない、つかめない、残らない」あるいはもっと病状が進んだ「見せない、つかませない、残さない」を解決する特効薬ですが、薬は飲んでもらわないと直らないように、少なくとも導入の検討を始めないと、今日が過去になってしまいます。
人と人をつなげるフォロー機能
Twitter では、気になる人を選んでフォローし、星の数ほどたくさんある「つぶやき」の中からその人の「つぶやき」だけを集められます。同じように、TeamPage でも気になる人をフォローし、その人の活動(投稿やコメントなど)だけを集められます。
Beyond Blogs and Wikis
Traction® TeamPage™ is "Enterprise 2.0 in a box" - delivering blogs, wikis, social tagging, threaded discussion, search, content navigation and document management over a simple, secure and scaleable hypertext platform. Customers from Global 1000 and government agencies to small companies and non-profits deploy TeamPage for business critical activities including project management, product development, management issue tracking, marketing, competitive intelligence, and sales force communication.
Try Traction now — Download TeamPage5 — the free 5 user version
A respected industry analyst says: "... [Traction products] are in fact powerful hypertext systems that exploit blog- and wiki-related advances to maximize simplicity but also do so on a scale that addresses elaborate hypertext application scenarios that would overwhelm wiki alternatives." » Read More
Technology of the Year and Best Enterprise Wiki "Traction TeamPage clearly placed above the others with its superior ease of use and query ability that presented each user with just the knowledge they need." Traction TeamPage received an overall rating of Excellent with a 9.0 score." » See InfoWorld Award page and Enterprise Wiki Roundup | InfoWorld Test Center Review.
TeamPage 6.2.59 アップデート情報
TeamPage 6.2.59 では、主に外部ディレクトリサービス(Azure AD)との連携機能の改善を行い、外部ディレクトリ サービスからユーザーおよびグループとロールに関連するプロフィール画像を取得したり保存したりできるようになりました。
また、このリリースには、セキュリティには関連しないいくつかのバグ修正も含まれています。
詳しくは、サポートサイトのリリースノートを御覧ください。
10 June 2003 | Weblogs in enterprise IT
Adam Gaffin abstracts Rock Regan (State of Connecticut) and Paul Perry's (Verizon Communications) comments about weblogs in IT organizations. Perry comments that it took three to four months to get his organization fully into blogging. And he made sure to get his CIO onto the system. » Read More
6 April 2005 | Early Warning Workshop
Led by Arik Johnson and Jordan Frank, this workshop led attendees through early warning methods and a hands-on mini wargame using Traction TeamPage. The hands-on portion involved three independent "companies" as they worked their way through objective definition and competitive response development in a constantly changing competitive environment.
企業記憶としてのTeamPage
企業が記憶を失うとき、それは社員が辞めていくとき、そのときから長年が経過したときなどだろう。私たちは、TeamPageを数年使っている。今では、その記事数は10万。